skip to main content


SKYLTFÖNSTRET - DITT
ANSIKTE UTÅT!
Vad är en bra exponering?
Hur fångar man kundens intresse?
Vad ska vi tänka på?
Syfte: Att själv enkelt kunna göra säljande fönster.


BUTIKSKOMMUNIKATION
- MER SÄLJ OCH
FÖTROENDE!
Hur ser vi ut?
En utbildning där vi pratar om vikten av hur vår verksamhet uppfattas av kunden.
Kan vår miljö och exponering påverka kunden i ”tvekans tider”?
Vad signalerar vi till kunden?
Vilka effekter kan vi uppnå
när vi jobbar med HELA butiken?
Syfte: En mer inspirerad och
kreativ personal.


SÄLJANDE OCH
ATTRAKTIVA MILJÖER
Hur vi som företag ser ut påverkar kunden. För att leva upp till företagets kärnvärden och värdegrund är det viktigt vad vi ger kunden och även de anställda för intryck. I detta samspel mellan bemötande och service spelar det visuella intrycket mycket stor betydelse.
Syfte: Att väcka uppmärksamhet kring hur alla delar har betydelse för helhetsintrycket av verksamheten.


JULSTÄMNING I BUTIK!
Hur skapar vi julstämning?
Påverkas våra kunder av

julstämningen?
Hur kan vi få kunden att trivas hos oss?
Hur kan jag göra ett fint julfönster?
Jul på olika sätt - traditionellt eller trendigt?
Julens färger och ljus
Syfte: Att få enkla tips och inspiration om hur du med enkla medel kan skapa julstämning och öka kundernas köplust.

Tillbaka till utbildning

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUSANNE ERLANDSON är grundare och ägare av Hillye of Sweden. Hon startade företaget 2001. Som Visual Merchandiser har hon arbetat med bla JC, Bata skor, NilsonGroup Sverige, Ur & Penn och Lindex. Hon har även varit konceptutvecklare, projektledare och inredare för bland annat Got Event och Fastighetsbyrån samt skyltfönsteransvarig för Mölndals centrum. Susanne ger även utbildningar om säljande miljöer.